Busem do pracy za granicę

y w określonych odstępach czasu i po określonej linii lub sieci transportowej1. Współcześnie do podstawowych środków transportu zbiorowego należą: w transporcie lądowym szynowym: kolej metro tr

Busem do pracy za granicę

przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu

Publiczny transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy ? powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej linii lub sieci transportowej1.

Współcześnie do podstawowych środków transportu zbiorowego należą:

w transporcie lądowym szynowym:
kolej
metro
tramwaj
w transporcie lądowym kołowym:
autobus
trolejbus
w transporcie na wodach śródlądowych i morskich:
statek pasażerski
w transporcie powietrznym:
samolot pasażerski

Przeciwieństwo transportu zbiorowego stanowi transport indywidualny.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Publiczny_transport_zbiorowy


Zagraniczne kursy busami

Przewóz busami pracowników to jedna z najczęściej spotykanych form transportu osób za granicę do pracy. Nic więc dziwnego, że większość sporych firm transportowych oferuje takie usługi. Zagraniczne kursy busami są czasem organizowane odgórnie, w określonych dniach i godzinach, a czasem na zamówienie większej liczby osób ? na przykład w okresie po świętach, gdzie wyjeżdża naprawdę sporo ludzi. W wielu przypadkach pracownicy sami decydują się na wynajęcie takiego środka transportu, gdyż jest to opłacalne, gdy osób chętnych do skorzystania z busa jest wiele. Jest to dość opłacalne dla pasażerów, gdyż nie muszą się oni koncentrować na jeździe, a mogą jeszcze odpocząć. Co więcej, po dotarciu na miejsce znika dla nich problem auta, które trzeba by gdzieś parkować i tak dalej.


Historia autobusu miejskiego

Pierwsze autobusy powstawały na bazie samochodów ciężarowych. Nadwozia były drewniane.

Następnie ustaliła się forma specjalnych nadwozi autobusowych na adaptowanych do tego celu podwoziach z obniżoną w pewnym stopniu przez wygięcie podłużnic nad mostami ? podłogą nadwozie nieniosące lub nadwozie samonośne. Nadwozia autobusów miejskich zaczęły być wykorzystywane także do budowy trolejbusów.

Autobusy miejskie miały przez długi czas te same nadwozia co dalekobieżne i turystyczne. Były to tylko wersje z tym samym kadłubem różniące się jedynie wyposażeniem, gdzie autobus miejski miał drzwi zamykane i otwierane zdalnie (siłownikiem lub ręcznym układem prostowodowym), dużo uchwytów dla pasażerów, oraz mniej siedzeń. Z czasem dodawano więcej coraz szerszych drzwi, a także podniesiono dachy dla poprawienia widoczności dla pasażerów stojących. Jako drzwi sterowane zdalnie stosowane są w autobusach i innych pojazdach komunikacji zbiorowej drzwi składane, odstawiane ? w widłach nośnych ? do wewnątrz (najczęściej) oraz na zewnątrz (zapewniające pełną szczelność). Rozwój nadwozi samonośnych i wzrost poziomu przemysłu spowodował zróżnicowanie kadłubów autobusów dalekobieżnych i miejskich, gdzie te ostatnie miały coraz bardziej obniżoną podłogę (często tylko częściowo), aż do powstania konstrukcji niskopodłogowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski