Taxi się zmienia
Firmy transportu osobowego starają się jak najbardziej dostosować do wymagań nowoczesnego klienta. Stąd w taksówkach coraz częściej instaluje się różnego rodzaju udogodnienia, a same taksówki dalekodystansowe są wręcz limuzynami. Nie można oczywiście powiedzieć, że jest to nikomu niepotrzebne.
Taksówkarz mówiący bigle kilkoma językami to powoli norma, a wręcz wymóc dla firm obsługujących zagranicznych pasażerów. Tak samo dzieje się z płatnościami. Teraz większość podróżujących nie nosi ze sobą gotówki, a posiadane konta bankowe umożliwiają przelewy i transfery między walutowe. Dlatego też coraz więcej taksówek ma terminale, co oczywiście jest doceniane głównie przed zagranicznych przyjezdnych.
Wiki o TX4
TX4 ? czterodrzwiowy, pięciomiejscowy samochód osobowy, produkowany przez przedsiębiorstwo The London Taxi Company (wcześniej LTI). Jest to 4. generacja (najnowsza) modelu tej firmy, przeznaczona do pełnienia funkcji taksówki. Bryła nadwozia praktycznie nie uległa zmianie względem poprzedniego modelu TXII, a stylistycznie nawiązuje do pierwszego modelu serii ? Austin FX4. Pojazd zaprezentowany został w 2006 roku2. W październiku 2012 roku produkcja została wstrzymana ze względu na ogłoszenie upadłości przez producenta, a 11 września 2013 wznowiona po nabyciu przedsiębiorstwa przez spółkę Geely
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/TX4
Daleka trasa
Wydawałoby się, ze taksówki najwięcej zarabiają na przejazdach po mieście, czyli klasyczny scenariusz: jesteśmy na zakupach i chcemy wrócić do domu, a niestety komunikacja miejska będzie dopiero za godzinę. Co robimy? Dzwonimy na taksówkę i za parę minut już wracamy do domu. Co ciekawe z takich kursów taksówkarze nie zarabiają dużo, większość idzie na opłaty stałe oraz paliwo.
Trasy międzymiastowe, czy przewozy lotniskowe to najbardziej dochodowe trasy dla taksówkarza i firm przewozowych. Im więcej takich tras w ciągu miesiąca, tym lepiej dla kierowcy. Krótsze trasy to raczej wypełnienie i sposób, aby taksówka nie stała na postoju.