Czym taniej: autokarem czy pociągiem

bardzo oszczędne. Pozwala to utrzymanie cen biletów na niskim poziomie, co może tylko zachęcić do podróży taką komunikacją. Oczywiście klimatyzacja i nowoczesny wygląd również...ma niemałe znaczenie. Samochody z tym napędem równi

Czym taniej: autokarem czy pociągiem Zorganizowane grupy, czy też wycieczki szkolne wymagają większych pojazdów do przewiezienia z miejsca na miejsce. Właściwie to tak na prawdę jedyna opcja.

Hybrydy

autobusy są bardzo oszczędne. Pozwala to utrzymanie cen biletów na niskim poziomie, co może tylko zachęcić do podróży taką komunikacją. Oczywiście klimatyzacja i nowoczesny wygląd również...ma niemałe znaczenie.

Samochody z tym napędem również zyskują na popularności- nic dziwnego- paliwo jest coraz droższe, a każda możliwość zmniejszenia spalania są warte uwagi. Jednak czy pojazdy z takim napędem zdominują kompletnie rynek motoryzacyjny? Zobaczymy...


Miejskie busy

Autobus miejski ? autobus służący do przewozu dużej liczby osób na stosunkowo krótkich trasach.

Autobusy te muszą mieć szerokie drzwi, możliwie niską podłogę, szerokie i wygodne przejścia między siedzeniami oraz dużo miejsc stojących. Liczba miejsc siedzących może być niewielka, a siedzenia nie muszą być wygodne. Niezbędne jest tutaj zastosowanie rozbudowanej informacji dla pasażerów: oznaczenie linii, trasa itp. i to zarówno zewnętrznej jak i wewnętrznej.

Ze względu na warunki ruchu miejskiego, w jakich autobusy poruszają się, muszą one odznaczać się dużą zwrotnością i zdolnością do przyspieszenia, natomiast ich prędkość maksymalna nie musi być zbyt duża (chociaż pewne typy autobusów miejskich mają układ napędowy zapewniający prędkość max. ponad 100 km/h i często są stosowane elektroniczne ograniczniki prędkości).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski


Polskie autobusy w Niemczech

Od jakiegoś czasu Polska firma Solaris eksportuje autobusy do Niemiec, to z pewnością świetna wiadomość dla branżowców, którzy również mogą próbować eksportować swoje nowoczesne autobusy za granicę.

Już ponad 10 tysięcy takich autobusów trafiło za naszą zachodnią granicę. Jednak polskie solarisy jeżdżą nie tylko po Niemczech, ale i Paryżu, Rzymie a nawet Dubaju. Firma stawia na nowoczesne, niskopodłogowe konstrukcje, które jakością wykonania i ceną przebijają inne firmy produkujące autobusy. Ja trzymam kciuki za solarisa, ale mam nadzieję, że więcej nowoczesnych busów będzie jeździło po Polskich drogach.