W gąszczu stron www
Z roku na rok, rośnie liczba prywatnych domen, jak i ogromnych portali. W związku z tym, odbiorcy są zagubieni, gdy potrzebują wyszukać potrzebne...im treści. Niestety, łatwo się zgubić w takim gąszczu stron, a nie wszystkie informacje muszą być potwierdzone. Jeśli więc korzystamy ze stron internetowych przy prowadzeniu badań lub pisaniu pracy naukowej, powinniśmy być ostrożni. Jak więc sprawić, by nasza strona uznana była za pewne i zaufane źródło, do którego warto wracać? Przede wszystkim, powinna się wyróżniać. Projektowanie strony internetowej to nie tylko zaproponowanie jej szaty graficznej, ale przede wszystkim zaplanowanie, jakie treści mają się na niej znaleźć. Każdy zamieszczony artykuł, powinien być podpisany imieniem i nazwiskiem autora, a także informacją jak się z nim skontaktować. Dodatkowo, jeśli korzystamy ze źródeł książkowych, powinniśmy podawać przypisy bibliograficzne, by mieć pewność, że strona taka zachęci do odbioru klientów, współpracowników i inne osoby zainteresowane.
Dobry projekt strony www
Podstawą do stworzenia udanej strony internetowej jest grafika. Nie powinna ona być agresywną, by nie zniechęcić odbiorców do odwiedzania domeny. Tworzenie strony internetowej nie jest więc tak prostym, jak się wydaje. Projektowanie strony powinno być także zgodne z normą VCAG, by była ona przyjazną dla osób niepełnosprawnych i niedowidzących. Internet powinien być ponad podziałami i dysfunkcjami! Dobra strona internetowa to taka, na której wszystkie treści tekstowe są widoczne, by odbiorca bez przeszkód mógł się z nimi zapoznać. Nie powinno więc zabraknąć czytelnej czcionki, którą będzie można powiększyć. Zaleca się ograniczenie kursywy do minimum, ponieważ chociaż stosowana w pracach naukowych do cytatów, jest o wiele trudniejszą w odczytaniu. Zdjęcia i fotografie, a także grafiki gif, zamieszczane na takiej stronie, nie powinny być zbyt kolorowe ? warto wybrać jeden dominujący kolor np. zieleń czy błękit i stosować jego różne odcienie. W taki sposób, strona jest o wiele przyjemniejszą dla oka.
Firmowa strona
Internet jest jednym z najkorzystniejszych kanałów reklamowych. Trzeba sobie zdawać sprawę, że to właśnie dzięki wirtualnej sieci można opublikować własną stronę internetową. Właściciele firm powinni jednak zadbać, by strony takie zostały stworzone w taki sposób, by przyciągnąć potencjalnych klientów, a nie ich zniechęcić. Powinna zawierać także wszystkie niezbędne informacje. Niestety, źle zaprojektowana strona lub taka, na której nie znajduje się wystarczająca ilość informacji, może wyglądać jak niezadbana siedziba firmy. Tworzenie strony powinno opierać się na konsultacjach z potencjalnymi klientami, by dowiedzieć się, co chcieliby na takiej domenie znaleźć. Mając do czynienia z restauracją, należy zamieścić nie tylko jadłospis i cennik, ale nie powinno zabraknąć również danych kontaktowych. W taki sposób, klient będzie miał możliwość sprawdzenia, pod jakim numerem powinien dokonywać zamówień. Warto także zadbać o szansę zamieszczania opinii na temat dań, ponieważ klienci, którzy jeszcze nie korzystali z naszych usług, będą mogli dowiedzieć się, co myślą o naszych daniach inne osoby.
Uspołecznij się
Ogromne portale społecznościowe, jak Facebook czy Twitter zrzeszają wiele milionów, a nawet miliardów użytkowników. Często zdarza się, że twórcy takich stron nie zdają sobie sprawy, że za kilka lat, staną się one prawdziwym hitem i głównym sposobem komunikacji młodych ludzi. Tworzenie strony internetowej, która ma stać się portalem społecznościowym nie zalicza się do prostych zadań, ponieważ w wirtualnej sieci jest ogromna konkurencja. Mogłoby się więc okazać, że taka strona jest zwyczajnym marnowaniem naszego czasu, zdolności i chęci. Poza tym, internauci są coraz bardziej wymagający, dlatego projektowanie stron powinno wiązać się z prostotą, nowoczesnością i wyczuciem dobrego smaku. Model stron internetowych, kojarzący się z latami dziewięćdziesiątymi, a więc dużym bałaganem w zakładkach i ogromnej ilości tekstu na stronie jest niedopuszczalny. Na stronie powinna znajdować się niezbyt duża ilość tekstu, zawierającego jak najwięcej konkretnych wiadomości, opatrzona zdjęciami lub innego rodzaju grafikami.