Stare auto = duże koszty
Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.
Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.
Opinie i oceny warsztatów
Przy wyborze warsztatu można zdać się na kilka źródeł informacji, jedne są rzetelne inne mniej, ale zawsze to jakiś punkt zaczepienia, aby znaleźć dobry i rzetelny warsztat samochodowy. Pierwszą opcją jest polecenie przez rodzinę, znajomych, czy przyjaciół. Takie rekomendacje to dobre źródło informacji, ale zazwyczaj jest to jedna opinia, a akurat w tym przypadku może naprawa była mało skomplikowana, albo akurat mechanik zrobił to jak należy. Dlatego trochę lepszym źródłem wydają się być opinie w Internecie na różnych portalach informacyjnych lub w mediach społecznościowych.
Mając już jakieś rozeznanie w lokalnym tynku mechaników, warto się przejechać do kilku i porozmawiać o cenach interesującej nas naprawy i przy okazji obejrzeć sam warsztat. Jeżeli jest w miarę czysty i zadbany, a na parkingu jest sporo klientów. To dodając do tego opinie i renomę można spokojnie stwierdzić, ze jest to dobry warsztat.
Usługi w ASO
Serwisowanie auta w ASO to dość droga sprawa, jednak i tak nie mamy 100% pewności, że wykonane tam usługi będą na odpowiednim poziomie. Właściciele nowych samochodów mają przymus jeżdżenia do ASO nawet z wymianą oleju, a pojechanie do innego serwisu grozi utratą gwarancji, a tego nikt by nie chciał.
Kolejną bolączką posiadaczy salonowych aut jest dostępność części po zakończonym okresie gwarancyjnym. Brakuje części używanych i zastępczych, a oryginalne coraz rzadziej dostępne są w Polsce.