Statystyki do prac naukowych prowadzonych przez politologów
Różne statystyki stają się podstawą prowadzonych prac naukowych, których finalizacją staje się napisanie jakiegoś tekstu naukowego. Ze statystyk korzystają najpierw socjologowie, którzy interesują się tym, w jakich warunkach mieszkaniowych żyją ich respondenci, jakie posiadają wykształcenie i w jakich przedsiębiorstwach pracują.
Podobnymi statystykami, poszerzonymi o ankiety dotyczące poglądów politycznych dysponują politolodzy, którzy czasami wszystkie te kwestie rozpatrują w perspektywie globalnej. Do statystyk mogą sięgać również pedagodzy, którzy tym sposobem dowiadują się, w jakich warunkach żyją ich wychowankowie. Ogólnymi statystykami interesują się, w końcu, przedstawiciele branży medycznej.
Wartość prac magisterskich pisanych na podstawie badań statystycznych
Dane statystyczne wykorzystywane są w pracach magisterskich. Po wyniki badań ankietowych sięgają zarówno studenci socjologii, jak i politologii czy nawet teologii. W większości przypadków autorzy prac magisterskich sami przeprowadzają badania ankietowe wśród wybranych przez siebie respondentów, a potem starają się poddać je analizie.
Do przeprowadzenia takiej analizy zostają dokładnie przygotowani przez zajęcia, w których uczestniczą w czasie trwania studiów. W przeciwnym razie muszą sięgać po badania statystyczne przeprowadzane i analizowane przez inne osoby, a informacja o tym musi znaleźć się w pisanej pracy. Trzeba zaznaczyć, że prace magisterskie pisane na podstawie badań statystycznych posiadają ogromną wartość, ponieważ wprost nawiązują do codziennego życia.
Statystyka medyczna przychodni
Statystyki medyczne mogą być bardzo pomocne w pracy lekarzy i funkcjonowaniu różnych placówek medycznych oraz w podejmowaniu decyzji przez ministerstwo zdrowia dotyczących zasad państwowej opieki medycznej. Prowadzona jest, więc, statystyka medyczna szpitali oraz przychodni pozwalająca na stwierdzenie, czy te placówki funkcjonują we właściwy sposób. Osoby przeprowadzające ankiety medyczne rozmawiają zarówno z personelem, jak i pacjentami, zadając im wcześniej przygotowane pytania.
Mogą one dotyczyć zarobków lekarzy i godzin ich pracy oraz dostępności różnych usług medycznych i systemu kolejkowania pacjentów. Pacjenci pytani są także o swoje wrażenia dotyczące przepisywanych im leków. Dzięki temu można lepiej dostosować ceny lekarstw do sytuacji finansowej pacjentów.