Wycieczka za granicę
Będąc za granicą trzeba się przygotować na przejazdy pomiędzy lotniskami. Najlepiej jest załatwić sobie odpowiedni transport jeszcze przed wizytą w danym kraju. Pozwoli to zaoszczędzić wiele niepotrzebnego stresu i zmatowień. Najlepiej jest zacząć poszukiwania od znalezienia odpowiedniej firmy w internecie, wiele z nich ma w swojej ofercie przewozy po całym kraju, a w szczególności lotniska w największych miastach.
Nie możesz też zapomnieć o zabraniu odpowiedniej waluty, ponieważ może się zdarzyć awaria terminala płatniczego i trzeba będzie zapłacić gotówką. Na szczęście większość kierowców posługuje się angielskim, więc jeżeli również nim mówisz to spokojnie się dogadacie. Podróż do innego kraju wcale nie musi się wiązać ze stresującymi sytuacjami, jeżeli się odpowiednio przygotujesz.
Nowy Jork i taksówki - Wikipedia
Nowojorskie taksówki - charakterystyczne, żółte taksówki, poruszające się po Nowym Jorku.
Każda autentyczna taksówka nowojorska (Yellow Cab) ma zamocowany na przodzie maski oficjalny medalion, a wewnątrz płytę z grubego plastiku, dzielącą kierowcę od pasażerów. Na dachu taksówki są dwa oznaczenia świetlne. Jeśli numer taksówki jest włączony, oznacza to, że taksówka jest wolna i przyjmuje pasażerów; jeśli światło off-duty jest włączone lub wszystkie światła są wyłączone, oznacza, że taksówka jest zajęta lub nie bierze pasażerów. Czasami jednak, pomimo wyłączonych obydwu świateł lub włączonego światła off-duty, taksówkarz zatrzyma się po czekającego pasażera - oznacza to, że taksówkarz kończy zmianę, ale jedzie w kierunku, w którym czeka pasażer, co daje mu ostatnią szansę na ostatni zarobek. Napiwek to generalnie 10-20% zapłaconej taryfy. Co więcej, pasażer jest odpowiedzialny za opłaty dodatkowe, jak na przykład przejazd przez mosty czy tunele. Od roku 2009 wszystkie nowojorskie taksówki są zobowiązane do przyjmowania płatności kartami kredytowymi.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nowojorskie_taksówki
Długa trasa
Wydawałoby się, ze taksówki najwięcej zarabiają na przejazdach po mieście, czyli klasyczny scenariusz: jesteśmy na zakupach i chcemy wrócić do domu, a niestety komunikacja miejska będzie dopiero za godzinę. Co robimy? Dzwonimy na taksówkę i za parę minut już wracamy do domu. Co ciekawe z takich kursów taksówkarze nie zarabiają dużo, większość idzie na opłaty stałe oraz paliwo.
Trasy międzymiastowe, czy przewozy lotniskowe to najbardziej dochodowe trasy dla taksówkarza i firm przewozowych. Im więcej takich tras w ciągu miesiąca, tym lepiej dla kierowcy. Krótsze trasy to raczej wypełnienie i sposób, aby taksówka nie stała na postoju.