Naklejki przybierają rozmaite formy i kształty, są nawet wypełniane żywicą. Dzisiaj poligraficznych gadżetach.
CMYK- czyli najpopularniejsza przestrzeń barw w druku
Każdy druk musi posiadać wzornik barw, które wykorzystywane są w całym procesie. Nie jest tajemnicą, że tusze są mieszane, aby uzyskać więcej barw. Podstawową przestrzenią barw w druku jest CMYK, na którą składają się kolejno kolory:
C - Cyjan, odcień koloru niebieskiego
M - Magneta, czyli inaczej karmazynowy
Y - Yellow (Żółty)
K - Black (Czarny)
Łączenie tych kolorów umożliwia uzyskanie każdej barwy, którą potem można przenieść na druk np. naklejek, wizytówek czy plakatów. Istnieją różne metody druku i mieszania barw, jednak właśnie CMYK jest tym najpopularniejszym i stosowanym zarówno profesjonalnie jak i w biurowych drukarkach i maszynach wielofunkcyjnych.
Naklejka jako część marketingu
Naklejki, czy też nalepki to dobry materiał marketingowy, bowiem nadają się one nie tylko do przyklejania na naszych produktach, ale np. w witrynie sklepu, czy nawet na samochodzie. Rozmaite i wręcz nieskończone możliwości kształtów i kolorów takich naklejek dają bardzo duże pole manewru dla grafika, który może puścić wodze fantazji.
Większość zakładów poligraficznych nie oferuje naklejek, ale z pewnością w każdym większym mieście znajdzie się jeden lub dwa takie zakłady. Najlepszej jakości naklejki są te drukowane w dużej rozdzielczości.
Granie ceną materiałów drukowanych
Firmy poligraficzne co raz prześcigają się w cenach, druk staje się coraz tańszy, ponieważ drukarki dla domowych użytkowników maja coraz więcej funkcji i są coraz wyższej jakości. Teraz dobrą drukarkę atramentową można kupić za około 300 zł i jest to ona wystarczająca do druku np. zdjęć do domowego albumu.
Ponad to nowoczesne technologie druku są bardziej oszczędne niż te sprzed 20 lat, co również oddziałuje na cenę końcowego produktu. Wiele firm dorzuca dodatkową ilość kopii druku gratis, albo oferują spore zniżki przy kolejnych zakupach. Poszerzanie portfolio usług oraz prześciganie się w jakości druku to wszystko nabiera coraz szybszego tempa. Z czego oczywiście zadowoleni są głównie konsumenci.