Zasada działania ABS
Utrata sterowności samochodu podczas hamowania następuje, gdy koła z co najmniej jednej osi samochodu przestają się obracać. Wówczas różnice sił hamowania na poszczególnych kołach wprawiają samochód w ruch obrotowy wokół osi pionowej. By zapobiec temu zjawisku, wprowadzono system zapobiegający blokowaniu (zatrzymywaniu) kół podczas hamowania. System naśladuje hamowanie impulsowe, ale robi to znacznie dokładniej niż kierowca, gdyż pozwala na utrzymanie współczynnika poślizgu koła na poziomie 10-30%. W tych warunkach sterowność pojazdu zachowana jest na satysfakcjonującym poziomie (koła wciąż mogą przenosić stosunkowo wysokie siły poprzeczne odpowiedzialne za sterowność), a jednocześnie współczynnik przyczepności jest zbliżony do wartości współczynnika przyczepności przylgowej (najwyższej osiągalnej dla danej nawierzchni), co pozwala na skrócenie drogi hamowania.
System kontroluje obroty kół podczas hamowania i jeżeli kierowca naciśnie tak silnie na hamulec, że jedno z kół obraca się wolniej niż pozostałe, to system ABS zmniejsza na chwile siłę hamowania obwodu, w którym jest to koło lub tylko tego koła (w nowszych układach); jeżeli koło ponownie zacznie się obracać, siła hamowania jest ponownie zwiększana. Cykle redukcji siły hamowania są bardzo szybkie.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)
Serwisowanie sprzętu w czasie rajdu samochodowego
Wiele osób uważa, że najciekawszą częścią każdego wyścigu odbywającego się na torze jest serwisowanie sprzętu, który zaczął szwankować w bolidzie. Trzeba, bowiem pamiętać, że wymagania stawiane częściom sportowych bolidów są bardzo wygórowane i jakiekolwiek odstępstwo od przyjętych norm musi być zaraz naprawiane. Podobnie jest z częściami do sportowych samochodów, dlatego samochody często są naprawiane jeszcze w czasie trwania rywalizacji nawet, jeżeli kierowca teoretycznie byłby w stanie z taką usterką dojechać do końca wyścigu, ale istnieje ryzyko, że przeszkodziłaby ona w zajęciu wysokiego miejsca. W takim wypadku dużą wagę przywiązuje się również do tego, aby wymiana części samochodowych przebiegła w jak najszybszym tempie.
Trudna wymiana części samochodu
Z uwagi na dużą konkurencję panującą wśród właścicieli warsztatów samochodowych, obecnie w bardzo wielu warsztatach wykonuje się dodatkowe prace przy samochodach, oprócz tych wykonywanych standardowo. Dlatego przy niektórych warsztatach działają również myjnie samochodowe, w których samochody są czyszczone po wykonanych przy nich pracach. Można także skorzystać z usługi bardziej dokładnego mycia samochodu połączonego z jego woskowaniem czy odnową lakieru samochodowego. Oprócz tego pracownicy mniejszych warsztatów starają się samodzielnie dokonywać takiej wymiany części samochodowych, która powiązana jest z przeprowadzeniem trudniejszych prac przy samochodzie. Są również w stanie sprowadzić części zamienne do samochodu z wielu krajów europejskich.