Na początku były konie...
Początki transportu masowego miały miejsce już w XIX kiedy to rozpowszechniły się omnibusy z napędem parowym. Ogólnie maszyny parowe spowodowały rozwój gospodarki i wielu nowych gałęzi przemysłu. A pradziadkiem omnibusów były dyliżanse ciągnięte przez konie z których korzystali ludzie pragnący dostać się z miejsca na miejsce. Jednak dyliżans był dość powolny, wrażliwy na uszkodzenia i napady.
Następnym dużym przełomem dla transportu, również osobowego, był silnik spalinowy. Pozwalał on na przewożenie większego ciężaru z większą prędkością niż maszyna parowa. Dodatkowo był bezpieczniejszy, a jego obsługa nie była tak skomplikowana. Wtedy zaczęły powstawać autobusy i autokary podobne do tych współczesnych. Był to też początek transportu publicznego.
Autobus przegubowy
Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem. Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy
Czemu warto wybrać autokar
Są sytuacje w których autokar jest wręcz niezastąpiony. Wyobraźmy sobie podróżującą pociągiem czy PKS-em wycieczkę szkolną- około 30 dzieci w wieku gimnazjalnym jedzie razem z innymi pasażerami. Do tego dochodzi kwestia organizacji i ewentualnych przesiadek, a to już bardzo komplikuje sprawę.
Po prostu na takie wycieczki wynajmuje się autokar, ewentualnie bus dla mniejszej ilości osób. Jest to po prostu wygodne i bezpieczniejsze niż podróż komunikacją miejską, która owszem jest potrzebna, ale nie do tego typu transportu osób.