Zasady prowadzenia wirtualnego biura
Podstawową zasadą działania wirtualnego biura jest prowadzenie współpracy z klientem w zakresie organizacji jego pracy z wymogiem zachowania poufności otrzymywanych informacji. Główną zaletą wirtualnego biura jest jego lokalizacja. Właściciele różnych firm zwykle wynajmują te lokale należące do wirtualnych biur, które są położone w centrach dużych miast, a dzięki temu mogą zdobywać nowych klientów. Na wyposażeniu wirtualnych biur znajdują się komputery i kserokopiarki oraz faksy. Dzięki temu mogą one odbierać wszystkie rodzaje korespondencji przychodzącej do wirtualnego biura i przekazywać je swoim zleceniodawcom. Oprócz tego w lokalu należącym do wirtualnego biura znajdują się pomieszczenia, które można wykorzystać do spotkań biznesowych.
Obsługa prawna firm przez wirtualne biura
Wirtualne biura mogą zajmować się obsługą prawną firm, przez które zostały wynajęte. Na pierwszym etapie współpracy mogą pomagać podczas procesu zakładania własnej firmy, kiedy trzeba uzyskać wszystkie pozwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej i zarejestrować swoją firmę. Do świadczonych przez nich usług będzie należała również pomoc w stworzeniu dobrego biznesplanu, dzięki któremu będzie można otrzymać potrzebne dotacje lub po prostu zgodę na prowadzenie samodzielnej działalności gospodarczej. Pracownicy wirtualnego biura będą mogli także czuwać nad jakością prawną podpisywanych przez firmę umów i dbać o to, żeby kontrahenci na czas wywiązywali się ze swoich zleceń. Wtedy cała firma będzie mogła sprawnie funkcjonować.
Rozliczenia robione przez wirtualne biuro
Wirtualne biuro oprócz tego, że zajmuje się obsługą różnych połączeń firmowych oraz adresu emailowego swojego klienta, może także zająć się prowadzeniem firmowej księgowości. Wówczas do zadań pracowników wirtualnego biura będzie należało wystawianie dokumentów potrzebnych do wypłacania comiesięcznego wynagrodzenia tym pracownikom firmowym, którzy są zatrudnieni na podstawie umów-zleceń. Dodatkowo pracownicy wirtualnego biura będą prowadzili całą dokumentację przyjmowanych i realizowanych przez firmę zleceń. Pomoże to klientowi w prowadzeniu rozliczeń zarówno ze zleceniodawcami, jak i z Urzędem Skarbowym. Dzięki temu właściciel firmy korzystającej z usług wirtualnego biura będzie posiadał porządek w swojej dokumentacji.