Do gatunków twardych należą między innymi:
Mierzona jest oporem stawianym przez drewno podczas wciskania stalowej kulki o ściśle określonej wielkości. Twardość zależy od gatunku drzewa, z którego drewno pochodzi. Do gatunków twardych należą między innymi: modrzew, robinia akacjowa czyli grochodrzew (nazywany błędnie akacją), buk, dąb, grab, jesion, jawor, wiąz. Do najbardziej miękkich: lipa, olcha, osika, topola. Drewno miękkie jest znacznie łatwiejsze w obróbce, stąd często jest używane przez rzeźbiarzy (np. ołtarz w kościele Mariackim w Krakowie jest wyrzeźbiony z lipy).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Drewno_(technika)
Założenie sklepu z meblami dębowymi
Prowadzenie sklepów z meblami dębowymi jest dosyć powszechne. Dzieje się tak dlatego że meble dębowe bardzo dobrze się sprzedają, a ich kupowanie jest często polecane przez te osoby, które są zadowolone z ich posiadania. Wszystko to sprawia, że podjęcie decyzji o założeniu sklepu z meblami dębowymi nie jest wcale takie trudne, a prowadzenie sprzedaży takich mebli może stać się bardzo ciekawym zajęciem. Obsługą klientów w takich sklepach zajmują się wykwalifikowani pracownicy, którzy bardzo dobrze znają się na samych meblach dębowych, jak i na zasadach sprawnej obsługi klienta. Dzięki temu prowadzenie sklepu z meblami dębowymi jest naprawdę bardzo opłacalne i mogą one stale powiększać zakres swojej działalności.
Reklamowanie mebli dębowych
Reklamowanie mebli dębowych może być prowadzone nawet przez osoby nie do końca znających się na meblach. Jednak trzeba przyznać, że najlepsze kampanie reklamowe przygotowywane są przez te osoby, które sprawność reklamowania takich mebli łączą z dobrą wiedzą na ich temat. Mogą one zajmować się także przygotowywaniem informatorów na temat mebli dębowych oraz gazetek i broszur traktujących o meblach dębowych. W takich informatorach powinny znajdować się wszelkie informacje na temat mebli dębowych łącznie z informacji na temat tego, w jaki sposób powinny być one czyszczone i pielęgnowane. Podobne informacje znajdują się w broszurach i gazetkach sklepowych. Ich rozdawanie pozwala na stopniowe zwiększanie sprzedaży konkretnych mebli.