Sposób działania salonów samochodowych
Salony samochodowe muszą działać przy poszanowaniu zasad dla nich przeznaczonych. Dlatego są one prowadzone zarówno w sposób stacjonarny, jak i internetowy z jednoczesną dbałością o posiadanie dobrze przechowywanej księgowości. Oczywiście podstawowym zadaniem i celem działania salonu samochodowe pozostaje sprzedaż nowych modeli samochodów i dbanie o to, aby informacja o ich wypuszczeniu na rynek trafiała do wszystkich osób zainteresowanych. Ze względu na to, że obecnie klienci salonów samochodowych są bardzo zapracowani, godziny pracy tych salonów stale się wydłużają, podobnie jak godziny pracy wszystkich innych sklepów. Dzięki temu można rzeczywiście docierać do wszystkich klientów i starać się o posiadanie stałego grona odbiorców.
Miejsca sprzedaży samochodów
Samochody sprzedawane są w różnego rodzaju miejscach. Można je kupować w markowych salonach, a także w różnego rodzaju sklepach samochodowych oraz od osób prywatnych. Nowe modele samochodów są także wystawiane w dużych galeriach handlowych. Taka stacjonarna sprzedaż nowych samochodów wciąż cieszy się ogromną popularnością wśród kierowców. Nie zmienia to jednak faktu, że coraz większą ilość zwolenników zyskuje kupowanie samochodów w sposób internetowy. Takie osoby przekonują, że szukanie samochodu za pośrednictwem Internetu sprawia, że można od razu dowiedzieć się o istnieniu wielu modeli nowych samochodów, a nie tylko tych, nad których kupnem się zastanawiano. Dzięki temu można znaleźć dla siebie naprawdę najlepszy model.
Informatory samochodowe
Osoby zajmujące się sprzedażą samochodów dobrze wiedzą, że posiadają sporą konkurencję na rynku samochodowym. Dlatego starają się reklamować posiadane przez siebie samochody, aby móc w ten sposób przyczynić się do wzrostu ich sprzedaży. Wobec tego wypuszczają na rynek różnego rodzaju informatory na temat nowych samochodów. Takie informatory mogą być dostępne na terenie konkretnego salonu lub rozdawane w formie ulotek i zamieszczane na stronach internetowych. Dane na temat nowych samochodów zamieszczane są także na przykład w Internecie przez osoby dobrze znające się na rynku samochodowym i posiadające dostęp do informacji na temat nowych samochodów. Dlatego kierowcy przed dokonaniem zakupu nowego samochodu zawsze korzystają z kilku źródeł informacji.