Formy obsługi adresu emailowego należącego do klienta wirtualnego biura
Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.
Doradztwo finansowe prowadzone przez pracowników wirtualnego biura w zakresie uzyskiwania dotacji unijnych
Pracownicy wirtualnego biura mogą zajmować się szeroko pojętym doradztwem finansowym. Jednym z aspektów takiego doradztwa jest pomoc osobom wynajmującym wirtualne biuro w otrzymaniu dotacji unijnych. Najpierw zbierane będą dla nich informacje o aktualnych programach wsparcia dla nowych firm realizowanych przez Unię Europejską, a następnie przygotowywane będą wnioski o otrzymanie konkretnej dotacji. Samo przygotowanie wniosku nie wystarcza jednak do tego, żeby otrzymać jakąś dotację, ale musi być on poparty dokładną dokumentacją. Taka dokumentacja będzie zawierała informacje o profilu działalności konkretnej firmy oraz jej planowanym rozwoju i prowadzonych aktualnie inwestycjach. Dzięki takiemu dokładnemu przygotowaniu łatwiej będzie o otrzymanie jakiejś dotacji.
Stworzenie wewnętrznej telefonii firmowej przez pracowników wirtualnego biura
Wirtualne biuro wynajęte przez jakąś firmę zajmuje się świadczeniem na jej rzecz bardzo różnych usług. Jedną z takich usług jest wsparcie informatyczne. W przypadku podjęcia współpracy z nową firmą pracownicy wirtualnego biura mogą pomóc w stworzeniu wewnętrznej telefonii firmowej. Jest to bardzo ważne w przypadku dużych firm, które posiadają duże przedsiębiorstwa i zajmują się produkcją różnych wyrobów. Pracownicy wirtualnego biura zajmują się także obsługą firmowych rozmów wychodzących. Są to rozmowy z innymi pracownikami pracującymi w różnych oddziałach firmy, a także rozmowy z kontrahentami i klientami czekającymi na odpowiedź w sprawie swojego zamówienia. Pracownicy wirtualnego biura prowadzą, więc, dokładną ewidencję firmowych rozmów wychodzących.